Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

eTwinning 2019-2020

 

Το σχολείο μας φέτος συμμετείχε σε 3 έργα eTwinning, με τα τμήματα Α1, Α2 και Β, ανοίγοντας τους ορίζοντες της συνεργασίας του σε χώρες όπως η Ολλανδία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία και η Τουρκία.

smART Democracy!: Creativity to promote Democratic Participation


Πώς συνδέονται η δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα με την καθημερινή ζωή των έφηβων? Αυτό είναι το κύριο ερώτημα που κατηύθυνε τη συνεργασία των εταιρικών σχολείων στην παραγωγή συνεργατικών αποτελεσμάτων μέσω δραστηριοτήτων που ενισχύουν τη δημιουργικότητα και φαντασία των μαθητών μας. Ενώ οι Έλληνες μαθητές διδάσκονται τα πολιτεύματα στην Αρχαία ιστορία της Α’ Λυκείου, δεν συνειδητοποιούν πολλές φορές τους τρόπους με τους οποίους η δημοκρατία επηρεάζει την καθημερινότητα μας. Στο έργο SMART προσπαθήσαμε να καλύψουμε αυτό το κενό, προσεγγίζοντας το θέμα μας μέσω της έρευνας, της προσωπικής έκφρασης και του διαπολιτισμικού διαλόγου. 


 

Στο έργο SMART Democracy είχαμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με το θέμα «Δημοκρατία» μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, ένα θέμα επίκαιρο και διαχρονικό ταυτόχρονα. Τα στοιχεία που συνιστούν παιδαγωγική καινοτομία συνοψίζονται ως εξής:

-        Διαθεματική εξακτίνωση στα γνωστικά αντικείμενα της Ξένης Γλώσσας και της Ιστορίας. Η ιστορία της Α’ Λυκείου, με τα παιδιά της οποίας εκπονήθηκε το project μελετούν την εναλλαγή των πολιτευμάτων (ιδιαίτερα της Δημοκρατίας) στην Αρχαία Ελλάδα και τη Ρωμαϊκή εποχή.

-        Διαφοροποίηση της διδασκαλίας και της μάθησης μέσω της εργασίας σε ομάδες και ατομικά, με τη δυνατότητα επιλογής εργασιών και τρόπου εκπόνησης τους

-        Project-based learning. Οι μαθητές εργάστηκαν ολοκληρώνοντας εργασίες που τους είχαν ανατεθεί αναπτύσσοντας διάλογο και επικοινωνία

-        Ερευνητική μάθηση. Ερευνούμε το θέμα μας μέσω αναζήτησης σε πηγές και υλικό στο διαδίκτυο το οποίο αξιοποιούμε στην τάξη εντοπίζοντας θέματα προς συζήτηση. 

Our culture is our gif(t)

Η πολιτιστική κληρονομιά έχει καθοριστικό ρόλο να διαδραματίσει στην εκπαίδευση. Οι ψηφιακές συλλογές της Europeana παρέχουν πολλαπλές προοπτικές σχετικά με τις ιστορικές, επιστημονικές και πολιτιστικές εξελίξεις σε όλη την Ευρώπη και όχι μόνο. Μέσω του έργου  «Our culture is our gif(t)» θελήσαμε να προσφέρουμε αυτήν την πηγή γνώσης σε κάθε μαθητή, ώστε να μπορεί να βιώσει την παιδαγωγική διάσταση της ψηφιακής πολιτιστικής κληρονομιάς και να αναπτύξει νέες δεξιότητες του 21ου αιώνα. Μέσω αυτού του έργου μπορέσαμε να εξερευνήσουμε ορισμένους από τους πόρους που έχουν σχεδιαστεί για να εμπλουτιστεί η μαθησιακή διαδικασία, επικεντρώνοντας στη θεματική των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των διακρίσεων (ηλικιακός ρατσισμός, φυλετικός ρατσισμός, ισότητα των δύο φύλων). Οι μαθητές μας ανέπτυξαν διάλογο σε κοινωνικά θέματα αξιοποιώντας την πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης, ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα σεβασμού της πνευματικής ιδιοκτησίας και δημιούργησαν ψηφιακό περιεχόμενο αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες. 


 

Οι μαθητές εργάστηκαν αυτόνομα αλλά και σε μικρές ομάδες, εντός του σχολείου και σε συνεργασία με τους μαθητές των εταιρικών σχολείων, συμμετέχοντας σε διάλογο στα συνεργατικά padlet όπου αναπτύσσονται τα θέματα ανά μήνα. Με γνώμονα λοιπόν τις κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες, η μάθηση δημιουργήθηκε ως διαδικασία κοινωνικής αλληλεπίδρασης.

Η ξένη γλώσσα λειτούργησε ως εργαλείο που συμβάλει στη διαμόρφωση της ταυτότητας των έφηβων μαθητών μας, μιας Ευρωπαϊκής ταυτότητας, πέρα από εθνικά στεγανά. Οι μαθητές μας επομένως δε λειτούργησαν ως παθητικοί δέκτες, αλλά συνδιαμόρφωσαν ενεργά τη νέα γνώση.

Ο αναστοχασμός έπαιξε σημαντικό ρόλο στο έργο μας, καθώς οι μαθητές μας δημιουργησαν συνεργατικά ψηφιακά portfolio-learning diaries όπου κατέγραψαν την μαθησιακή τους πορεία, τα οποία παρουσιάσαμε προφορικά στην τάξη, μετά την επιστροφή μας.

Η δημιουργικότητα των μαθητών ενισχύθηκε καθώς εμπνεύστηκαν ώστε να δημιουργήσουν βίντεο, αναβιώνοντας τα έθιμα του τόπου τους και διαμοιράζοντας το στους συμμετέχοντες eTwinners



 

SHDA: Staying Human in the Digital Age

Σε αυτό το έργο εστιάζουμε στην τεχνολογική και ψηφιακή καινοτομία, η οποία εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς. Φαίνεται ότι η ζωή μας είναι πλέον αδιανόητη χωρίς τους υπολογιστές, το Διαδίκτυο και τις έξυπνες συσκευές, αλλά οι ειδικοί ισχυρίζονται ότι αυτή είναι μόνο η αρχή: το επόμενο μεγάλο κύμα τεχνολογίας βρίσκεται στο δρόμο του.


 

Κατά συνέπεια, η Τεχνητή Νοημοσύνη, η ρομποτική και άλλες τεχνολογικές εξελίξεις αλλάζουν τον τρόπο που ζούμε και αλληλεπιδρούμε μεταξύ μας.

Με το έργο μας, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση για εμάς, τους ανθρώπους, είναι να προσαρμοστούμε σε αυτές τις αλλαγές. Ένα πράγμα είναι σίγουρο: είναι απαραίτητο να αποδεχτούμε την τεχνολογία για να επιβιώσουμε.

Επομένως, θα προσπαθήσουμε να βρούμε τις απαντήσεις σε ορισμένα βασικά ερωτήματα:

- Ποιες μεγάλες τεχνολογικές αλλαγές έχουν πάρει σάρκα και οστά;

- Πώς μας επηρεάζουν;

- Ποιες δεξιότητες χρειάζονται για να επιβιώσουμε στην ψηφιακή εποχή;

- Πώς θα παραμείνουμε ανθρώπινοι και θα ζήσουμε μια ευτυχισμένη ζωή στον ψηφιακό κόσμο;

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τη συνοπτική παρουσίαση του έργου.

https://issuu.com/lucynank/docs/shda_magazine?fbclid=IwAR3tf2Mzh6fRBfPjklifh3NDhDffdkkExW4LlfmeVs4IsdnPzWTdxip5iwc

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ERASMUS+ EMPOWER FOR EMPLOYABILITY

Geniko Likio Pentapolis participated in the Erasmus+ project "Empower for Employability" during 2018-2021. Students learned about different learning types and learning styles, testing themselves and developing strategies and examples for successful learning. Moreover, they investigated aspects of motivation and how to become more successful by boosting motivation with relation to body language and power poses as well as its importance for success, via motivational speakers and the students delivering their own motivational speeches The student workshop about “How can school and formal education become more motivating”? was organized using teaching methods such as snowballing and discussion groups, and triggered a debate on the topic by engaging the participants. Two workshops, run by a teacher of humanities and a STEM teacher, explored how project-based learning can engage unmotivated students in knowledge and skills acquisition. Finally, positive thinking and mindfulness for

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ ΣΤΟ ΓΕΛ ΠΕΝΤΑΠΟΛΗΣ 2020

Την 27η Οκτωβρίου το ΓΕΛ Πεντάπολης τίμησε τους μαθητές που αρίστευσαν κατά το σχολικό έτος 2019-2020, με βραβεία και αριστεία. Ο κ. Μπαδέκας, καθηγητής Οικονομικών και κάτοικος Πεντάπολης, έδωσε χρηματικά βραβεία στους 3 πρώτους μαθητές, που αρίστευσαν σε βαθμολογία στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Επίσης συγκροτήθηκε η Σημαία του σχολείου, με την Σημαιοφόρο και τους Παραστάτες.

Mαθητής του Γενικού Λυκείου Πεντάπολης θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο Παγκόσμιο Φόρουμ Μαθητών (Global Students Forum) των Σχολείων ASPnet UNESCO.

  ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΕΝΤΑΠΟΛΗΣ ΣΕΡΡΩΝ                      ΠΕΝΤΑΠΟΛΗ 08/11/2021 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ M αθητής του Γενικού Λυκείου Πεντάπολης θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο Παγκόσμιο Φόρουμ Μαθητών (Global Students Forum) των Σχολείων   ASPnet UNESCO . Το Γενικό Λύκειο Πεντάπολης συμμετέχει, επί πέντε συνεχή έτη, στο δίκτυο των σχολείων ASPnet UNESCO . Τα σχολεία του δικτύου Α SPnet UNESCO υλοποιούν προγράμματα, τα οποία υπηρετούν τις πανανθρώπινες αξίες που ο Οργανισμός της UNESCO έχει βάλει ως στόχο να υπηρετεί.   Στη διάρκεια των 5 ετών, το Γενικό Λύκειο Πεντάπολης υλοποίησε και παρουσίασε προγράμματα, τα οποία έφεραν στο σχολείο πλήθος επαίνων και τιμητικών διακρίσεων. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι το σχολείο μας   είναι το μόνο σχολείο της Ελλάδας που κλήθηκε να παρουσιάσει το πρόγραμμά του, τόσο στο συμπόσιο των σχολείων της Κεντρικής Μακεδονίας, όσο και στο συμπόσιο των σχολείων της Αττικής.   Ως επιβράβευση της πολυετούς δράσης μας, ο μαθητής   της Γ΄ Λυκείου Βίκτωρα