Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

eTwinning 2019-2020

 

Το σχολείο μας φέτος συμμετείχε σε 3 έργα eTwinning, με τα τμήματα Α1, Α2 και Β, ανοίγοντας τους ορίζοντες της συνεργασίας του σε χώρες όπως η Ολλανδία, η Γαλλία, η Ισπανία, η Ιταλία, η Βουλγαρία, η Ουγγαρία και η Τουρκία.

smART Democracy!: Creativity to promote Democratic Participation


Πώς συνδέονται η δημοκρατία και τα ανθρώπινα δικαιώματα με την καθημερινή ζωή των έφηβων? Αυτό είναι το κύριο ερώτημα που κατηύθυνε τη συνεργασία των εταιρικών σχολείων στην παραγωγή συνεργατικών αποτελεσμάτων μέσω δραστηριοτήτων που ενισχύουν τη δημιουργικότητα και φαντασία των μαθητών μας. Ενώ οι Έλληνες μαθητές διδάσκονται τα πολιτεύματα στην Αρχαία ιστορία της Α’ Λυκείου, δεν συνειδητοποιούν πολλές φορές τους τρόπους με τους οποίους η δημοκρατία επηρεάζει την καθημερινότητα μας. Στο έργο SMART προσπαθήσαμε να καλύψουμε αυτό το κενό, προσεγγίζοντας το θέμα μας μέσω της έρευνας, της προσωπικής έκφρασης και του διαπολιτισμικού διαλόγου. 


 

Στο έργο SMART Democracy είχαμε την ευκαιρία να ασχοληθούμε με το θέμα «Δημοκρατία» μέσω δημιουργικών δραστηριοτήτων, ένα θέμα επίκαιρο και διαχρονικό ταυτόχρονα. Τα στοιχεία που συνιστούν παιδαγωγική καινοτομία συνοψίζονται ως εξής:

-        Διαθεματική εξακτίνωση στα γνωστικά αντικείμενα της Ξένης Γλώσσας και της Ιστορίας. Η ιστορία της Α’ Λυκείου, με τα παιδιά της οποίας εκπονήθηκε το project μελετούν την εναλλαγή των πολιτευμάτων (ιδιαίτερα της Δημοκρατίας) στην Αρχαία Ελλάδα και τη Ρωμαϊκή εποχή.

-        Διαφοροποίηση της διδασκαλίας και της μάθησης μέσω της εργασίας σε ομάδες και ατομικά, με τη δυνατότητα επιλογής εργασιών και τρόπου εκπόνησης τους

-        Project-based learning. Οι μαθητές εργάστηκαν ολοκληρώνοντας εργασίες που τους είχαν ανατεθεί αναπτύσσοντας διάλογο και επικοινωνία

-        Ερευνητική μάθηση. Ερευνούμε το θέμα μας μέσω αναζήτησης σε πηγές και υλικό στο διαδίκτυο το οποίο αξιοποιούμε στην τάξη εντοπίζοντας θέματα προς συζήτηση. 

Our culture is our gif(t)

Η πολιτιστική κληρονομιά έχει καθοριστικό ρόλο να διαδραματίσει στην εκπαίδευση. Οι ψηφιακές συλλογές της Europeana παρέχουν πολλαπλές προοπτικές σχετικά με τις ιστορικές, επιστημονικές και πολιτιστικές εξελίξεις σε όλη την Ευρώπη και όχι μόνο. Μέσω του έργου  «Our culture is our gif(t)» θελήσαμε να προσφέρουμε αυτήν την πηγή γνώσης σε κάθε μαθητή, ώστε να μπορεί να βιώσει την παιδαγωγική διάσταση της ψηφιακής πολιτιστικής κληρονομιάς και να αναπτύξει νέες δεξιότητες του 21ου αιώνα. Μέσω αυτού του έργου μπορέσαμε να εξερευνήσουμε ορισμένους από τους πόρους που έχουν σχεδιαστεί για να εμπλουτιστεί η μαθησιακή διαδικασία, επικεντρώνοντας στη θεματική των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των διακρίσεων (ηλικιακός ρατσισμός, φυλετικός ρατσισμός, ισότητα των δύο φύλων). Οι μαθητές μας ανέπτυξαν διάλογο σε κοινωνικά θέματα αξιοποιώντας την πολιτιστική κληρονομιά της Ευρώπης, ευαισθητοποιήθηκαν σε θέματα σεβασμού της πνευματικής ιδιοκτησίας και δημιούργησαν ψηφιακό περιεχόμενο αξιοποιώντας τις νέες τεχνολογίες. 


 

Οι μαθητές εργάστηκαν αυτόνομα αλλά και σε μικρές ομάδες, εντός του σχολείου και σε συνεργασία με τους μαθητές των εταιρικών σχολείων, συμμετέχοντας σε διάλογο στα συνεργατικά padlet όπου αναπτύσσονται τα θέματα ανά μήνα. Με γνώμονα λοιπόν τις κοινωνικοπολιτισμικές θεωρίες, η μάθηση δημιουργήθηκε ως διαδικασία κοινωνικής αλληλεπίδρασης.

Η ξένη γλώσσα λειτούργησε ως εργαλείο που συμβάλει στη διαμόρφωση της ταυτότητας των έφηβων μαθητών μας, μιας Ευρωπαϊκής ταυτότητας, πέρα από εθνικά στεγανά. Οι μαθητές μας επομένως δε λειτούργησαν ως παθητικοί δέκτες, αλλά συνδιαμόρφωσαν ενεργά τη νέα γνώση.

Ο αναστοχασμός έπαιξε σημαντικό ρόλο στο έργο μας, καθώς οι μαθητές μας δημιουργησαν συνεργατικά ψηφιακά portfolio-learning diaries όπου κατέγραψαν την μαθησιακή τους πορεία, τα οποία παρουσιάσαμε προφορικά στην τάξη, μετά την επιστροφή μας.

Η δημιουργικότητα των μαθητών ενισχύθηκε καθώς εμπνεύστηκαν ώστε να δημιουργήσουν βίντεο, αναβιώνοντας τα έθιμα του τόπου τους και διαμοιράζοντας το στους συμμετέχοντες eTwinners



 

SHDA: Staying Human in the Digital Age

Σε αυτό το έργο εστιάζουμε στην τεχνολογική και ψηφιακή καινοτομία, η οποία εξελίσσεται με ταχύτατους ρυθμούς. Φαίνεται ότι η ζωή μας είναι πλέον αδιανόητη χωρίς τους υπολογιστές, το Διαδίκτυο και τις έξυπνες συσκευές, αλλά οι ειδικοί ισχυρίζονται ότι αυτή είναι μόνο η αρχή: το επόμενο μεγάλο κύμα τεχνολογίας βρίσκεται στο δρόμο του.


 

Κατά συνέπεια, η Τεχνητή Νοημοσύνη, η ρομποτική και άλλες τεχνολογικές εξελίξεις αλλάζουν τον τρόπο που ζούμε και αλληλεπιδρούμε μεταξύ μας.

Με το έργο μας, θα θέλαμε να επισημάνουμε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση για εμάς, τους ανθρώπους, είναι να προσαρμοστούμε σε αυτές τις αλλαγές. Ένα πράγμα είναι σίγουρο: είναι απαραίτητο να αποδεχτούμε την τεχνολογία για να επιβιώσουμε.

Επομένως, θα προσπαθήσουμε να βρούμε τις απαντήσεις σε ορισμένα βασικά ερωτήματα:

- Ποιες μεγάλες τεχνολογικές αλλαγές έχουν πάρει σάρκα και οστά;

- Πώς μας επηρεάζουν;

- Ποιες δεξιότητες χρειάζονται για να επιβιώσουμε στην ψηφιακή εποχή;

- Πώς θα παραμείνουμε ανθρώπινοι και θα ζήσουμε μια ευτυχισμένη ζωή στον ψηφιακό κόσμο;

Στον σύνδεσμο που ακολουθεί μπορείτε να δείτε τη συνοπτική παρουσίαση του έργου.

https://issuu.com/lucynank/docs/shda_magazine?fbclid=IwAR3tf2Mzh6fRBfPjklifh3NDhDffdkkExW4LlfmeVs4IsdnPzWTdxip5iwc

 

 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ETWINNING PROJECTS 2020-2021

In the school year 2020-2021, we were involved in three eTwinning projects, involving he majority of our students, as part of our English class. Here are our projects:   European Legends (Collaborative Writing) Class B2 "European Legends" is a collaborative writing project that involved students from 5 countries during the 2020-21 school year (France, Spain, Italy, Greece and Turkey). The aim was to have partners learn about the European legends that are part of a common cultural heritage. The first step was getting to know each other. The second step was to learn more about Scotland, its history, geography, culture and legends, finally creating a book with short stories about ghosts in Scotland. They then studied the history, geography, culture and history of Ireland by making games that were part of a digital scavenger hunt. Finally they exchanged legends and myths of their countries of origin (all with a coastline in the Mediterranean Sea), and used this information to ...

ΑΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΞ ΑΠΟΣΤΑΣΕΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΓΕ.Λ ΠΕΝΤΑΠΟΛΗΣ

Οι καθηγητές του ΓΕ.Λ. Πεντάπολης παρέχουν στους μαθητές τους τη δυνατότητα για ασύγχρονη εκπαίδευση λειτουργώντας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο και στην υπηρεσία eclass τις παρακάτω τάξεις:   ΕΔΩ

Στιγμές από την Ιστορία του Σχολείου μας 2019

Η ιστορία του σχολείου μας μέσα από συνεντεύξεις, φωτογραφίες και έρευνα σε αρχεία διερευνήθηκε στο πλαίσιο του μαθήματος της ερευνητικής εργασίας κατά το σχολικό έτος 2018-2019 με τους μαθητές της Β' τάξης υπό την καθοδήγηση της κ. Γκένιου και την υποστήριξη της διευθύντριας κ. Σταθάκη. Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Πεντάπολης μας παραχώρησε φωτογραφικό υλικό, ο κ. Λασπάς μας ενημέρωσε για τη δική του έρευνα και έκανε μια αναδρομή στον χρόνο, ενώ οι γονείς και οι οικογένειες των μ αθητών μας συνέδραμαν με στοιχεία και πληροφορίες. Όλο αυτό το υλικό, όπως και το φωτογραφικό αρχείο των μαθητών από τη φωτογραφική μας ομάδα προηγούμενων ετών, συγκεντρώθηκε σε ένα ενιαίο καλαίσθητο αρχείο παρουσίασης και στάλθηκε στο Μουσείο Σχολικής Ζωής στην Αθήνα, λαμβάνοντας συμμετοχή στον σχετικό διαγωνισμό. Σήμερα παραλάβαμε τον έπαινο συμμετοχής μας. Είμαστε περήφανοι γιατί διασώσαμε στοιχεία της ιστορίας του κτηρίου και του σχολείου της Πεντάπολης, γιατί οι μαθητές μας έμαθαν μέσω ...