Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Human Rights Day) : Οι Junior Ambassadors του προγράμματος Σχολεία Πρέσβεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου - European Parliament Ambassadors Schools - EPAS εκφράζουν τις σκέψεις τους..

Η Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Human Rights Day) γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 10 Δεκεμβρίου, σε ανάμνηση της υπογραφής της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 10 Δεκεμβρίου 1948.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/81

© SanSimera.gr
Η Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Human Rights Day) γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 10 Δεκεμβρίου, σε ανάμνηση της υπογραφής της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 10 Δεκεμβρίου 1948.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/81

© SanSimera.gr
Η Παγκόσμια Ημέρα Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (Human Rights Day) γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 10 Δεκεμβρίου, σε ανάμνηση της υπογραφής της Οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στις 10 Δεκεμβρίου 1948.
Πηγή: https://www.sansimera.gr/worldays/81


epas logo 3

Κι όμως η παραβίαση των δικαιωμάτων συνεχίζεται…!  

της μαθήτριας Μαριλένας Γραμμένου - Γ τάξη


Η παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων συνεχίζεται και στον
σύγχρονο πολιτισμένο κόσμο, αποτελεί διαχρονικό θέμα που παρά
την εξέλιξη των πολιτισμών και της τεχνολογίας, δυστυχώς συνεχίζει
να προβληματίζει και να αφορά το μεγαλύτερο μέρος του πλανήτη
καθιστώντας απαραίτητη την παρέμβαση της πολιτείας.


Αν και τα ανθρώπινα δικαιώματα ξεκινούν πρώτα από όλα από την
ελευθερία λόγου, σήμερα στις υποανάπτυκτες χώρες του πλανήτη
αποτελούν καθημερινό φαινόμενο οι διώξεις ατόμων, οι βιασμοί, οι
λιθοβολισμοί, οι κακοποιήσεις γυναικών, η εκμετάλλευση και η
πορνεία μικρών παιδιών εξαιτίας των πολιτικών ή θρησκευτικών
πεποιθήσεων τους, φτάνοντας πολλές φορές να ταπεινώνονται και να
εκτελούνται από τους ισχυρούς χάνοντας έτσι το δικαίωμα στη ζωή.
Αξιοσημείωτο στο σημείο αυτό είναι ο θάνατος πολλών θυμάτων
πολέμου, και κυρίως ο άδικος θάνατος του άμαχου πληθυσμού, ο
οποίος λόγω των τρομοκρατικών ενεργειών παίρνουν μέρος σε
γενοκτονίες.


Ωστόσο επιστρέφοντας στον σύγχρονο κόσμο, τον
εκδημοκρατισμένο, αξίζει να σημειωθεί η εκμετάλλευση και η
κακοποίηση των μεταναστών, οι οποίοι εξαιτίας της
παγκοσμιοποίησης ολοένα και πληθύνουν. Οι αιτούντες ασύλου
συχνά πέφτουν θύματα χειραγώγησης των ντόπιων με αποτέλεσμα
να απειλούνται τα εργασιακά τους δικαιώματα, τα οποία στην
πραγματικότητα κατοχυρώνονται από το σύνταγμα. Ντόπιοι
κάτοικοι εκμεταλλεύονται την ανάγκη τους για καλύτερη ζωή και
τους προσφέρουν εργασία με χαμηλά ημερομίσθια, χωρίς ασφάλεια,
κάτω από αντίξοες συνθήκες που πολλές φορές απειλούν τη ζωή των
εργαζομένων.


Στο πλαίσιο αυτό, είναι χρέος της πολιτείας να κινητοποιηθεί για
την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων σε κάθε κλάδο.
Ξεκινώντας από τις υποανάπτυκτες χώρες απαιτείται η κατάλυση
των δικτατορικών καθεστώτων και η εγκαθίδρυση του δημοκρατικού
πολιτεύματος, το οποίο προβάλλει τις αρχές της ισηγορίας, της
ισονομίας και της ισοπολιτείας, παρέχοντας ίσες ευκαιρίες σε όλους
δημοκρατοποιώντας τις εξουσίες του κράτους. Αυτές σε συνεργασία
με τους διεθνείς οργανισμούς θα ισχυροποιήσουν την παρουσία τους
και θα καταστείλουν κάθε είδους παραβίαση.

Σε γενικότερο επίπεδο, η πολιτεία οφείλει να παρέχει στους πολίτες
της ανθρωπιστική παιδεία μέσω των εκπαιδευτικών της μονάδων
από όπου θα προωθούνται αξίες όπως η αλληλεγγύη, ο σεβασμός, η
ισότητα, η αγάπη, η δικαιοσύνη και θα καλλιεργείται το πνεύμα των
μαθητών βάσει των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Παράλληλα οι
κρατικές αρχές υποχρεούνται να λάβουν μέτρα για την
καταπολέμηση φαινομένων βίας, να ισχυροποιήσουν και να
τηρήσουν, σύμφωνα με το νόμο, τα ήδη υπάρχοντα μέτρα και να
επιβάλλουν βαριά πρόστιμα σε όσους αρνούνται να υπακούσουν και
παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα.


Δυστυχώς αν και συχνά ανά τον κόσμο γίνονται προσπάθειες, η
παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων τόσο στις υποανάπτυκτες
όσο και στις ανεπτυγμένες χώρες είναι γεγονός προκαλώντας έντονα
φαινόμενα βίας και εκμετάλλευσης. Η δράση της πολιτείας με την
παροχή παιδείας, ενίσχυσης της νομοθεσίας και των διεθνών
οργανισμών καθίσταται απαραίτητη.

Tου μαθητή Κώστα Μιχαλάκη - Γ τάξη

Αγαπητοί συμμάθητες,


Τα ανθρώπινα δικαιώματα αποτελούν πλέον κατάκτηση του
ανθρώπινου πολιτισμού. Όμως η αναγνώριση και η
κατοχύρωσή τους δεν διασφαλίζει την εφαρμογή τους, κάτι
που παρατηρούμε καθημερινά. Για αυτό χρειάζεται ένας
συνεχής αγώνας για την προστασία τους.


Εύλογα κατανοούμε, πιστεύω, ότι στις μέρες μας η
εφαρμογή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων εχει θετικά
αποτελέσματα στην κοινωνία. Πρωταρχικά, θα σημειώσουμε
ότι το δημοκρατικό πολίτευμα στηρίζει βασικές αρχές, όπως
αξιοκρατία, ισότητα και τα ανθώπινα δικαιώματα. Έτσι,
κατανοούμε ότι υπάρχει η κοινωνική δικαιωσύνη, με
αποτέλεσμα ο πολίτης να είναι ικανοποιημένος και έτσι να
αγωνίζεται και να ενδιαφέρεται για το κράτος. Θεωρείται
πολύ σημαντκό να αναφερθούμε στο ότι οι ευπαθείς ομάδες
της κοινωνίας προστατεύονται, και γι αυτό αισθάνονται πιο
ασφαλείς και το ανταποδίδουν στην κοινωνία σύμφωνα με τις
δικές τους δυνάμεις.


Επειδή, ωστόσο, παρατηρούμε ότι η καταστρατήγηση των
ανθρωπίνων δικαιωμάτων εγκυμονεί σοβαρούς κινδύνους για
την λειτουργία της κοινωνίας, εύλογα θα προτείνουμε μέτρα
για την πραγματική εφαρμογή της. Αναμφισβήτητα μπορούμε
να αναγνωρίσουμε ότι είναι σημαντικό μέσα από την
μόρφωση του σχολείου να μεταδίδονται αξίες και όχι
διακρίσεις μεταξύ των ανθρώπων. Σημαντικός παράγοντας για
την εξάλειψη του προβλήματος , ακόμη, θεωρούμε πως είναι
η οικογένεια η οποία είναι απαραίτητο να έχει ως σκοπό την
προβολή θετικών προτύπων με βιωματικό τρόπο, όπως
συμμετοχή σε εθελοντικές οργανώσεις.
 

Επίσης είναι αναγκαία η παρέμβαση των ανώτερων σε σημαντικά
προβλήματα ώστε να απονέμεται το δίκαιο και έτσι να
εξομαλύνονται οι βάρβαρες καταστάσεις.
Εύλογα, λοιπόν, διαπιστώνουμε ότι η εφαρμογή των
ανθρωπίνων δικαιωμάτων ισχυροποιεί τη δημοκρατία και
ακόμη μπορούμε με πολλούς να υποστηρίξουμε την εφαρμογή
τους. Για αυτό είναι σημαντικό η συνειδητοποίηση και
αποφασιστικότητα από όλους μας για να τα διεκδικήσουμε.
Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας.

 

Τhe value of the universal proclamation of human rights

Της μαθήτριας Ειρήνης Αρμένη - Γ τάξη


The idea of human rights determines the way in which every human being deserves
to be treated. The protection of human rights, however, starts from our daily attitude
and behavior since these are not words and declarations but choices and actions.

First think of the mental state of all these people before the
proclamation of human rights. Many died because of the exhausting living conditions, the children
suffered but after that they started to hope, to believe, to feel better. They were free and
had self-esteem, people with value and above all self-respect. A new day has
dawned for them and it was the brightest and most liberating of their life.


Of course, the protection of rights is an important condition for young people, especially
for the students of senior classes who are preparing for their adult life. They must
have supplies so that they can defend themselves from falling victim to labor
exploitation due to inexperience and young age.They must be active because in this way they will be able to evolve spiritually as they fight for
something that has great value and importance.


That is why it would be good for them to be able to understand the value of this
declaration and to fight for these rights, as in this way they will evolve and prove the
value of the modern Greek citizen.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ERASMUS+ EMPOWER FOR EMPLOYABILITY

Geniko Likio Pentapolis participated in the Erasmus+ project "Empower for Employability" during 2018-2021. Students learned about different learning types and learning styles, testing themselves and developing strategies and examples for successful learning. Moreover, they investigated aspects of motivation and how to become more successful by boosting motivation with relation to body language and power poses as well as its importance for success, via motivational speakers and the students delivering their own motivational speeches The student workshop about “How can school and formal education become more motivating”? was organized using teaching methods such as snowballing and discussion groups, and triggered a debate on the topic by engaging the participants. Two workshops, run by a teacher of humanities and a STEM teacher, explored how project-based learning can engage unmotivated students in knowledge and skills acquisition. Finally, positive thinking and mindfulness for

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΣΗΜΑΙΑΣ ΣΤΟ ΓΕΛ ΠΕΝΤΑΠΟΛΗΣ 2020

Την 27η Οκτωβρίου το ΓΕΛ Πεντάπολης τίμησε τους μαθητές που αρίστευσαν κατά το σχολικό έτος 2019-2020, με βραβεία και αριστεία. Ο κ. Μπαδέκας, καθηγητής Οικονομικών και κάτοικος Πεντάπολης, έδωσε χρηματικά βραβεία στους 3 πρώτους μαθητές, που αρίστευσαν σε βαθμολογία στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Επίσης συγκροτήθηκε η Σημαία του σχολείου, με την Σημαιοφόρο και τους Παραστάτες.

Mαθητής του Γενικού Λυκείου Πεντάπολης θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο Παγκόσμιο Φόρουμ Μαθητών (Global Students Forum) των Σχολείων ASPnet UNESCO.

  ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΕΝΤΑΠΟΛΗΣ ΣΕΡΡΩΝ                      ΠΕΝΤΑΠΟΛΗ 08/11/2021 ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ M αθητής του Γενικού Λυκείου Πεντάπολης θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα στο Παγκόσμιο Φόρουμ Μαθητών (Global Students Forum) των Σχολείων   ASPnet UNESCO . Το Γενικό Λύκειο Πεντάπολης συμμετέχει, επί πέντε συνεχή έτη, στο δίκτυο των σχολείων ASPnet UNESCO . Τα σχολεία του δικτύου Α SPnet UNESCO υλοποιούν προγράμματα, τα οποία υπηρετούν τις πανανθρώπινες αξίες που ο Οργανισμός της UNESCO έχει βάλει ως στόχο να υπηρετεί.   Στη διάρκεια των 5 ετών, το Γενικό Λύκειο Πεντάπολης υλοποίησε και παρουσίασε προγράμματα, τα οποία έφεραν στο σχολείο πλήθος επαίνων και τιμητικών διακρίσεων. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι το σχολείο μας   είναι το μόνο σχολείο της Ελλάδας που κλήθηκε να παρουσιάσει το πρόγραμμά του, τόσο στο συμπόσιο των σχολείων της Κεντρικής Μακεδονίας, όσο και στο συμπόσιο των σχολείων της Αττικής.   Ως επιβράβευση της πολυετούς δράσης μας, ο μαθητής   της Γ΄ Λυκείου Βίκτωρα